środa, 14 stycznia 2015

Tutorial

Tutorial dla Justyny Kłeczek.

Taka rada na temat ćwiczeń, jak się zabrać za rysowanie krajobrazów :)
Używam Photoshopa.
Obrazy- góry :
1. Pierwsze podejście narysowania dżungli.
2.Drugie podejście narysowania dżungli w czerni i bieli
3. Dodatnie kolorów na nowej warstwie(opcja warstwy ,,color'')
4. Zdjęcie na którym się wzorowałam.
5. (po lewej zdjęcie, po prawej mój rysunek) W takiej wielkości na początku mam otwarte dokumenty i rysuję w ten sposób najdłużej jak mogę. Zaczynam przybliżać dopiero gdy wchodzę w szczegóły.
Na takie ćwiczenia staram się poświęcać nie dłużej niż 30 min na rysunek.
Początkowo zaczęłam rysować od razu używając koloru, co było błędem (nie rysowałam za często krajobrazów, więc miałam z ich rysowaniem spory problem)
Po paru dniach, podjęłam ponowną próbę, ale tym razem usunęłam ze zdjęcia kolor. Skupiłam się na samym świetle i kształtach, a kolor dodałam zupełnie na samym końcu.

Kolejne ćwiczenia już rysuję używając od razu koloru. (btw, nie pobieram go pipetą ze zdjęcia, jest to zabronione :P Trzeba się nauczyć dobrać ten kolor samemu ;)
6. A teraz rysować ile ręka wytrzyma!







Tutorial Vesner, po angielsku link

3 komentarze: